Om oss

Liten men naggande god

Det finns en känsla av att ett företag behöver vara relativt stort för att vara ok. Ändå är det så att småföretagen står för cirka 40% av omsättningen i Sverige, och att 45% av anställda i Sverige arbetar i ett av dessa företag.

Med det sagt, ForGood är ett så kallat nätverksföretag. Det innebär att alla som jobbar med oss, i våra projekt, inte nödvändigtvis är anställda av ForGood. Det är en väldigt flexibel typ av organisation, och fördelarna är många både för oss och våra kunder.

Egentligen är vårt sätt att arbeta likadant som det alla gör om man köper in extern hjälp med till exempel marknadsföring eller redovisning. Det är billigare att köpa in några timmar av experter än att anställa en expert, om man inte behöver experten hela tiden vill säga.

Vi har en tjänst som går ut på att du kan köpa en ”egen” expert inom kommunikation, som en liten "extern" marknadsavdelning. Det kan till exempel vara en förening som allt som oftast behöver någon som kan uppdatera och hantera föreningens hemsida. De har inte råd att anställa en så bra specialist som de skulle önska, och att köpa enstaka konsulttimmar är också för dyrt. Vår lösning är ett mellanting mellan en anställd och en konsult, och ofta får man då det bästa av de två världarna.

Liten men naggande god

Det finns en känsla av att ett företag behöver vara relativt stort för att vara ok. Ändå är det så att småföretagen står för cirka 40% av omsättningen i Sverige, och att 45% av anställda i Sverige arbetar i ett av dessa företag.

Med det sagt, ForGood är ett så kallat nätverksföretag. Det innebär att alla som jobbar med oss, i våra projekt, inte nödvändigtvis är anställda av ForGood. Det är en väldigt flexibel typ av organisation, och fördelarna är många både för oss och våra kunder.

Egentligen är vårt sätt att arbeta likadant som det alla gör om man köper in extern hjälp med till exempel marknadsföring eller redovisning. Det är billigare att köpa in några timmar av experter än att anställa en expert, om man inte behöver experten hela tiden vill säga.

Vi har en tjänst som går ut på att du kan köpa en ”egen” expert inom kommunikation, som en liten "extern" marknadsavdelning. Det kan till exempel vara en förening som allt som oftast behöver någon som kan uppdatera och hantera föreningens hemsida. De har inte råd att anställa en så bra specialist som de skulle önska, och att köpa enstaka konsulttimmar är också för dyrt. Vår lösning är ett mellanting mellan en anställd och en konsult, och ofta får man då det bästa av de två världarna.

© Copyright 2024. ForGood AB. All rights reserved.