Ett kraftfullt CRM-system

De flesta organisationer arbetar på något sätt med kunder, medlemmar eller givare, och den gemensamma faktorn är att det är viktigt att ha en bra kommunikation med dem. Vad gillar de, vilka av våra produkter köper de, hur nöjda är de med oss eller om de kommer på vårt nästa event.

Dessutom behövs ett system för att hantera potentiella medlemmar eller kunder, människor som kanske prenumererar på våra nyhetsbrev eller återförsäljare av våra produkter.

ForGood CRM kan vara lösningen!

ForGood CRM är ett kraftfull CRM-system där du kan hantera och kommunicera med dina olika målgrupper. Och du kan bjuda in kollegorna att jobba i systemet, så att ni tillsammans kan se och till exempel veta hur försäljningen går.

Sluta jobba i excel (om ni nu gör det) eller byt till ForGood CRM för att få ett bättre koll på er hantering och kommunikation med prospekts, intressenter, kunder, medlemmar, givare eller volontärer!

Follow logo

Funktioner i ForGood CRM

Nedan nämnda funktioner är några av de mest använda i ForGood CRM.

Är det något du saknar? Kontakta oss så kan vi berätta mer, och se om vi kan lösa ditt behov inom ramen för ForGood CRM.

Kontakter

Hantera all kontakter på ett ställe, prospekts, kunder, medlemmar eller volontärer.

Du kan tagga dina kontakter så att du lätt kan hitta eller gruppera dem för till exempel utskick eller kampanjer.

Du kan också koppla kontakter till ett företag, och på så sätt ha koll på hur kommunikationen med det företaget går.

Hemsidor, landningssidor och bloggar

Skapa hemsidor, landningssidor eller bloggar med enkelt byggverktyg där du inte behöver kunna koda alls.

Använd mallar eller börja helt från början.

Ta betalt

Du kan ta betald med hjälp av Stripe, Apple pay, Google pay eller manuella betalningar.

Betalningarna kan ske genom kortbetalning direkt eller genom att du skickar en faktura för senare betalning.

Formulär och enkäter

Du kan skapa allt från enkla kontaktformulär till era webbsidor, till enkäter med villkorade frågor.

Du kan använda färdiga mallar eller skapa helt nytt från start.

E-post

Skapa e-postkampanjer och nyhetsbrev, eller skicka viktig information till era volontärer.

Du kan såklart också skicka enskilda mejl till en person, utan att använda kampanjverktyget, och dessutom koppla ihop mejlen med din befintliga Google eller Microsoft-mejl.

Kalendrar

ForGood CRM har ett inbyggd kalenderfunktionalitet där du kan låta kunder och andra boka möten med dig.

Du kan också koppla ihop kalendern med Google- och Microsoft-kalendrar så att allt synkas.

Om du säljer olika tjänster kan du ha en service-kalender, där kunderna kan boka det du erbjuder och betala direkt online eller när de kommer till sin behandling.

Webbchat

Du kan enkelt sätta upp en webbchat som hjälper dina besökare på hemsidor, landningssidor eller wordpresshemsidor.

Du kan svara direkt eller be dem lämna kontaktuppgifter så att du kan kontakta dem senare.

Sociala mediekalender

I kalendern för inlägg i sociala medier kan du planera kommande inlägg, och se till att de publiceras i rätt tid.

Du kan koppla Facebook, Google, Tiktok Instagram. Youtube och Pinterest till kalendern, och får hjälp med att se till att alla inlägg är anpassade till respektive kanal.

Shop och produkter

Du kan skapa en webbutik där du kan sälja produkter eller tjänster.

Dina produkter kan vara både engångsköp och prenumerationer.

Du kan även använda produkterna i säljtrattar eller direkt på en landningssida.

En produkt kan även vara en gåva.

Automatiserade arbetsflöden

Genom automatiserade arbetsflöden kan en stor del av det som annars tar lång tid hanteras automatisk i ForGood CRM. Till exempel om du vill skicka en påminnelse till de som inte anmält sig till ett event, eller automatiskt skicka ut ett tack-sms till de som köpt en produkt eller gett en gåva.

Wordpress hemsida

En vanlig wordpress hemsida som hostas inom ramen för ForGood CRM.

Detta alternativ är för de som vill ha speciella funktioner och plugins som inte finns tillgängliga i det vanliga hemsidesverktyget.

Säljtrattar

Ett överskådligt sätt att se hur dina affärer går framåt. Hur många prospekts har du i din säljpipeline, och hur många har fått en offert där du väntar på svar.

Du kan skapa säljtrattarna med hjälp av enkla mallar eller starta helt från början.

Kursverktyg

Med kursverktyget kan du skapa kurser för olika målgrupper. Kanske en "onboarding" kurs för nya volontärer, eller en kurs som berättar hur man använder er grafiska manual.

Du kan också skapa kurser som du säljer.

Medlemskap

Med medlemskapsmodulen kan du skapa produkter av typen "medlemskap". Du kan ha flera olika typer av medlemskap, och även olika betalningsperioder för medlemskapet.

Kund- eller medlemssidor

Funktionen för kund- eller medlemssidor innebär att du kan samla vissa kontakter (till exempel alla som har vissa medlemskap) och bjuda in dem till en sida där de kan få information om sitt medlemskap, men även om kommande aktiviteter, och annat som du vill kommunicera med dem. Medlemmarna/kunderna kan se sina fakturor och uppdatera sin profil och sina kontaktuppgifter.

Priser

Välj din plan

Följande funktioner är gemensamma och finns i alla planer:

  • Obegränsat antal kontakter

  • Obegränsat antal landningssidor

  • Obegränsat antal websidor

  • Obegränsat antal anslutna domäner

  • Obegränsat antal bloggar

  • Obegränsat antal säljtrattar

  • Obegränsat antal formulär och enkäter

  • Byggare för hemsidor, formulär, enkäter och säljtrattar

  • Mallar för hemsidor och SMS

  • Mediabibliotek (för dina bilder mm)

  • Säljpipelines / följ dina affärer

  • Kalendrar (synka med Google och/eller Microsoft)

  • Automatiska arbetsflöden

  • Rapporter

  • Dokument, Avtal

  • Sociala medie-kalender (inlägg på FaceBook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Google, Pinterest)

  • Alla meddelanden på samma ställe: Google Företagsprofil, Facebook messenger, Instagram meddelanden, chatt på hemsida mm.

  • Telefonnummer, ta emot/skicka SMS (extra kostnad)

  • WhatsApp (extra kostnad)

  • Använd AI direkt i systemet (extra kostnad)

Plan: SOLO

0 kr/månad*

  • Antal användare: 1

  • CRM funktioner

  • Mejlmarknadsföring

  • Säljpipelines

  • Säljtrattar (sidor)

  • Formulär

  • Webbchatt

  • Facebook messenger

  • Google chatt

  • Kalendrar

  • Automatiserade arbetsflöden

*Ingen fast månadsavgift, endast rörlig kostnad baserad på användning av:

Mejl: 1000 st = 1 USD

Mejlvalideringar: 100 = 0,37 USD

Plan: start

2900 kr/månad

betalas per år

  • Allt i Solo

  • Antal användare: 5

  • 10 000 mejl/månad*

  • 1 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Sociala medie-kalender

  • Webbsidor

  • Bloggar

  • Rapporter

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

Plan: bas

5900 kr/månad

betalas per år

  • Allt i Start

  • Antal användare: 10

  • 20 000 mejl/månad*

  • 2 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Offerter och estimat

  • Fakturor och avtal

  • "Betala med ett klick" (SMS)

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

Plan: premium

9900 kr/månad

betalas per år

  • Allt i Start och Bas

  • Antal användare: 25

  • 40 000 mejl per månad*

  • 4 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Kund-medlemsportal

  • Digitala communitys

  • Kurser

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

Plan: start

2900 kr/månad

betalas per år

  • Gemensamma funktioner (se ovan)

  • Antal användare: 3

  • 10 000 mejl/månad*

  • 1 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Offerter och estimat

  • Fakturor och avtal

  • "Betala med ett klick" (SMS)

  • Kund-medlemsportal

  • Digitala communitys / grupper

  • Kursverktyg

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

Plan: bas

5900 kr/månad

betalas per år

  • Gemensamma funktioner (se ovan)

  • Allt i Start

  • Antal användare: 8

  • 20 000 mejl/månad*

  • 2 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Offerter och estimat

  • Fakturor och avtal

  • "Betala med ett klick" (SMS)

  • Kund-medlemsportal

  • Digitala communitys / grupper

  • Kursverktyg

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

Plan: premium

9900 kr/månad

betalas per år

  • Gemensamma funktioner (se ovan)

  • Allt i Start och Bas

  • Antal användare: 15

  • 40 000 mejl per månad*

  • 4 000 valideringar av mejladresser/månad*

  • Offerter och estimat

  • Fakturor och avtal

  • "Betala med ett klick" (SMS)

  • Kund-medlemsportal

  • Digitala communitys / grupper

  • Kursverktyg

30 dagars öppet köp

*kan användas till annat (plånbok)

30 DAGARS ÖPPET KÖP

Vi tror att du kommer att bli jättenöjd med ForGood CRM. Därför erbjuder vi dig 30 dagars öppet köp, och samtidigt en 30 dagar lång gratis testperiod.

Du kan i lugn och ro testa och sätta dig in i systemet, och se hur ni kan använda det på bästa sätt, helt utan risk!

Vi debiterar dig kostnaden för systemet när testperioden är slut.

Är det något du undrar över?

Frågor & Svar

Nedan är några vanliga frågor. Hoppas att de hjälper dig!

Fråga 1: Måste jag binda mig till ett långt avtal?

För tillfället kan ni bara köpa ForGood CRM med årsbetalning. Snart kommer ni kunna köpa med månadsbetalning (och betala med kort). När ni betalar för ett år får ni en månadskostnad i rabatt. Oavsett betalningsfrekvens kan ni säga upp avtalet när ni vill, och senast 1 månad före nästa betalningsdatum.

Fråga 2: Har ni något gratis testperiod?

Ja! Alla våra prenumerationer har 30 dagars kostnadsfri testperiod. Kostnaden för abonnemanget debiteras efter att testperioden är över.

Fråga 3: Hur många användare kan vi vara i ForGood CRM?

Det beror på vilken plan ni väljer.

  • ForGood CRM Bas: 3 användare

  • ForGood CRM Start: 8 användare

  • ForGood CRM Premium: 15 användare

Om ni behöver fler användare är ni välkomna att kontakta oss så ordnar vi det!

Fråga 4: Hur många kontakter kan vi ha i ForGood CRM?

Ni kan ha obegränsat antal kontakter i ForGood CRM (alla planer).

Fråga 5: Behöver jag ha ett annat system för att skicka nyhetsbrev om jag använder ForGood CRM?

Nej, det behövs inte. ForGood CRM innehåller ett kampanjverktyg där ni kan skicka e-postmeddelanden. Men om ni har ett väl inarbetat system redan, och ni inte vill gå över helt till ForGood CRM från start kan vi integrera flera vanliga system. Kontakta oss om du behöver veta mer!

Fråga 6: Går det att betala med kort?

Just nu tar vi endast betalt via fakturering. Snart kommer du att kunna betala med kort.

Fråga 7: Kan vi få hjälp med att migrera till ForGood CRM, eller att sätta upp vårt CRM från början?

Ja, det går alldeles utmärkt! Ni kan välja det när ni beställer tjänsten. Ni kan också köpa till det efteråt, om ni inte beställde det från början.

Fråga 8: Finns det någon introduktionskurs för våra användare?

Ja! Det ingår en digital introduktionskurs som alla användare får tillgång till.

Fråga 9: Vilken typ av support kan vi få?

Vår support innehåller följande:

  • Supportsidor inne i tjänsten där ni hittar svaren på de vanligaste frågorna.

  • Ett supportteam som ni kan nå via vår support-chatt, som också finns inne i tjänsten.

  • Ni kan också köpa till Prioriterad Support under en period om ni behöver det.

    Om ni behöver hjälp med innehållsfrågor, tex hur ni kan formulera er för att maximera effekten av en sociala medier-kampanj eller hjälp med att skapa en landningssida eller en säljtratt för att inbjuda till ett webbinarium, eller kanske skapa en effektiv automatiskt arbetsflöde med automatiserade utskick när någon ger en gåva, då har vi en speciell kommunikations-support för det. Tillgången till denna support kan ni köpa till ert abonnemang.

© Copyright 2024. ForGood AB. All rights reserved.