De flesta organisationer arbetar på något sätt med kunder, medlemmar eller givare, och den gemensamma faktorn är att det är viktigt att ha en bra kommunikation med dem. Vad gillar de, vilka av våra produkter köper de, hur nöjda är de med oss eller om de kommer på vårt nästa event.
Dessutom behövs ett system för att hantera potentiella medlemmar eller kunder, människor som kanske prenumererar på våra nyhetsbrev eller återförsäljare av våra produkter.
ForGood CRM är ett kraftfull CRM-system där du kan hantera och kommunicera med dina olika målgrupper. Och du kan bjuda in kollegorna att jobba i systemet, så att ni tillsammans kan se och till exempel veta hur försäljningen går.
Sluta jobba i excel (om ni nu gör det) eller byt till ForGood CRM för att få ett bättre koll på er hantering och kommunikation med prospekts, intressenter, kunder, medlemmar, givare eller volontärer!
Nedan nämnda funktioner är några av de mest använda i ForGood CRM.
Är det något du saknar? Kontakta oss så kan vi berätta mer, och se om vi kan lösa ditt behov inom ramen för ForGood CRM.
Kontakter
Hantera all kontakter på ett ställe, prospekts, kunder, medlemmar eller volontärer.
Du kan tagga dina kontakter så att du lätt kan hitta eller gruppera dem för till exempel utskick eller kampanjer.
Du kan också koppla kontakter till ett företag, och på så sätt ha koll på hur kommunikationen med det företaget går.
Hemsidor, landningssidor och bloggar
Skapa hemsidor, landningssidor eller bloggar med enkelt byggverktyg där du inte behöver kunna koda alls.
Använd mallar eller börja helt från början.
Ta betalt
Du kan ta betald med hjälp av Stripe, Apple pay, Google pay eller manuella betalningar.
Betalningarna kan ske genom kortbetalning direkt eller genom att du skickar en faktura för senare betalning.
Formulär och enkäter
Du kan skapa allt från enkla kontaktformulär till era webbsidor, till enkäter med villkorade frågor.
Du kan använda färdiga mallar eller skapa helt nytt från start.
E-post
Skapa e-postkampanjer och nyhetsbrev, eller skicka viktig information till era volontärer.
Du kan såklart också skicka enskilda mejl till en person, utan att använda kampanjverktyget, och dessutom koppla ihop mejlen med din befintliga Google eller Microsoft-mejl.
Kalendrar
ForGood CRM har ett inbyggd kalenderfunktionalitet där du kan låta kunder och andra boka möten med dig.
Du kan också koppla ihop kalendern med Google- och Microsoft-kalendrar så att allt synkas.
Om du säljer olika tjänster kan du ha en service-kalender, där kunderna kan boka det du erbjuder och betala direkt online eller när de kommer till sin behandling.
Webbchat
Du kan enkelt sätta upp en webbchat som hjälper dina besökare på hemsidor, landningssidor eller wordpresshemsidor.
Du kan svara direkt eller be dem lämna kontaktuppgifter så att du kan kontakta dem senare.
Sociala mediekalender
I kalendern för inlägg i sociala medier kan du planera kommande inlägg, och se till att de publiceras i rätt tid.
Du kan koppla Facebook, Google, Tiktok Instagram. Youtube och Pinterest till kalendern, och får hjälp med att se till att alla inlägg är anpassade till respektive kanal.
Shop och produkter
Du kan skapa en webbutik där du kan sälja produkter eller tjänster.
Dina produkter kan vara både engångsköp och prenumerationer.
Du kan även använda produkterna i säljtrattar eller direkt på en landningssida.
En produkt kan även vara en gåva.
Automatiserade arbetsflöden
Genom automatiserade arbetsflöden kan en stor del av det som annars tar lång tid hanteras automatisk i ForGood CRM. Till exempel om du vill skicka en påminnelse till de som inte anmält sig till ett event, eller automatiskt skicka ut ett tack-sms till de som köpt en produkt eller gett en gåva.
Wordpress hemsida
En vanlig wordpress hemsida som hostas inom ramen för ForGood CRM.
Detta alternativ är för de som vill ha speciella funktioner och plugins som inte finns tillgängliga i det vanliga hemsidesverktyget.
Säljtrattar
Ett överskådligt sätt att se hur dina affärer går framåt. Hur många prospekts har du i din säljpipeline, och hur många har fått en offert där du väntar på svar.
Du kan skapa säljtrattarna med hjälp av enkla mallar eller starta helt från början.
Kursverktyg
Med kursverktyget kan du skapa kurser för olika målgrupper. Kanske en "onboarding" kurs för nya volontärer, eller en kurs som berättar hur man använder er grafiska manual.
Du kan också skapa kurser som du säljer.
Medlemskap
Med medlemskapsmodulen kan du skapa produkter av typen "medlemskap". Du kan ha flera olika typer av medlemskap, och även olika betalningsperioder för medlemskapet.
Kund- eller medlemssidor
Funktionen för kund- eller medlemssidor innebär att du kan samla vissa kontakter (till exempel alla som har vissa medlemskap) och bjuda in dem till en sida där de kan få information om sitt medlemskap, men även om kommande aktiviteter, och annat som du vill kommunicera med dem. Medlemmarna/kunderna kan se sina fakturor och uppdatera sin profil och sina kontaktuppgifter.
Obegränsat antal kontakter
Obegränsat antal landningssidor
Obegränsat antal websidor
Obegränsat antal anslutna domäner
Obegränsat antal bloggar
Obegränsat antal säljtrattar
Obegränsat antal formulär och enkäter
Byggare för hemsidor, formulär, enkäter och säljtrattar
Mallar för hemsidor och SMS
Mediabibliotek (för dina bilder mm)
Säljpipelines / följ dina affärer
Kalendrar (synka med Google och/eller Microsoft)
Automatiska arbetsflöden
Rapporter
Dokument, Avtal
Sociala medie-kalender (inlägg på FaceBook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Google, Pinterest)
Alla meddelanden på samma ställe: Google Företagsprofil, Facebook messenger, Instagram meddelanden, chatt på hemsida mm.
Telefonnummer, ta emot/skicka SMS (extra kostnad)
WhatsApp (extra kostnad)
Använd AI direkt i systemet (extra kostnad)
0 kr/månad*
Antal användare: 1
CRM funktioner
Mejlmarknadsföring
Säljpipelines
Säljtrattar (sidor)
Formulär
Webbchatt
Facebook messenger
Google chatt
Kalendrar
Automatiserade arbetsflöden
*Ingen fast månadsavgift, endast rörlig kostnad baserad på användning av:
Mejl: 1000 st = 1 USD
Mejlvalideringar: 100 = 0,37 USD
2900 kr/månad
betalas per år
Allt i Solo
Antal användare: 5
10 000 mejl/månad*
1 000 valideringar av mejladresser/månad*
Sociala medie-kalender
Webbsidor
Bloggar
Rapporter
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
5900 kr/månad
betalas per år
Allt i Start
Antal användare: 10
20 000 mejl/månad*
2 000 valideringar av mejladresser/månad*
Offerter och estimat
Fakturor och avtal
"Betala med ett klick" (SMS)
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
9900 kr/månad
betalas per år
Allt i Start och Bas
Antal användare: 25
40 000 mejl per månad*
4 000 valideringar av mejladresser/månad*
Kund-medlemsportal
Digitala communitys
Kurser
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
2900 kr/månad
betalas per år
Gemensamma funktioner (se ovan)
Antal användare: 3
10 000 mejl/månad*
1 000 valideringar av mejladresser/månad*
Offerter och estimat
Fakturor och avtal
"Betala med ett klick" (SMS)
Kund-medlemsportal
Digitala communitys / grupper
Kursverktyg
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
5900 kr/månad
betalas per år
Gemensamma funktioner (se ovan)
Allt i Start
Antal användare: 8
20 000 mejl/månad*
2 000 valideringar av mejladresser/månad*
Offerter och estimat
Fakturor och avtal
"Betala med ett klick" (SMS)
Kund-medlemsportal
Digitala communitys / grupper
Kursverktyg
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
9900 kr/månad
betalas per år
Gemensamma funktioner (se ovan)
Allt i Start och Bas
Antal användare: 15
40 000 mejl per månad*
4 000 valideringar av mejladresser/månad*
Offerter och estimat
Fakturor och avtal
"Betala med ett klick" (SMS)
Kund-medlemsportal
Digitala communitys / grupper
Kursverktyg
30 dagars öppet köp
*kan användas till annat (plånbok)
Nedan är några vanliga frågor. Hoppas att de hjälper dig!
För tillfället kan ni bara köpa ForGood CRM med årsbetalning. Snart kommer ni kunna köpa med månadsbetalning (och betala med kort). När ni betalar för ett år får ni en månadskostnad i rabatt. Oavsett betalningsfrekvens kan ni säga upp avtalet när ni vill, och senast 1 månad före nästa betalningsdatum.
Ja! Alla våra prenumerationer har 30 dagars kostnadsfri testperiod. Kostnaden för abonnemanget debiteras efter att testperioden är över.
Det beror på vilken plan ni väljer.
ForGood CRM Bas: 3 användare
ForGood CRM Start: 8 användare
ForGood CRM Premium: 15 användare
Om ni behöver fler användare är ni välkomna att kontakta oss så ordnar vi det!
Ni kan ha obegränsat antal kontakter i ForGood CRM (alla planer).
Nej, det behövs inte. ForGood CRM innehåller ett kampanjverktyg där ni kan skicka e-postmeddelanden. Men om ni har ett väl inarbetat system redan, och ni inte vill gå över helt till ForGood CRM från start kan vi integrera flera vanliga system. Kontakta oss om du behöver veta mer!
Just nu tar vi endast betalt via fakturering. Snart kommer du att kunna betala med kort.
Ja, det går alldeles utmärkt! Ni kan välja det när ni beställer tjänsten. Ni kan också köpa till det efteråt, om ni inte beställde det från början.
Ja! Det ingår en digital introduktionskurs som alla användare får tillgång till.
Vår support innehåller följande:
Supportsidor inne i tjänsten där ni hittar svaren på de vanligaste frågorna.
Ett supportteam som ni kan nå via vår support-chatt, som också finns inne i tjänsten.
Ni kan också köpa till Prioriterad Support under en period om ni behöver det.
Om ni behöver hjälp med innehållsfrågor, tex hur ni kan formulera er för att maximera effekten av en sociala medier-kampanj eller hjälp med att skapa en landningssida eller en säljtratt för att inbjuda till ett webbinarium, eller kanske skapa en effektiv automatiskt arbetsflöde med automatiserade utskick när någon ger en gåva, då har vi en speciell kommunikations-support för det. Tillgången till denna support kan ni köpa till ert abonnemang.
© Copyright 2024. ForGood AB. All rights reserved.